Pages

söndag 28 augusti 2011

Småbarn i vuxna kläder

En sak både jag och Robin reflekterade över när vi var på Tuna Park igår var att se en ung flicka, max 11 år gammal, klädd i kort tröja som visade magen, korta jeans-shorts och nån sorts strumpbyxor som påminde om nätstrumpbyxor. Hon gick med sina föräldrar (antar jag) och det enda jag kunde tänka var hur tusan de kunde låta ungen ha dessa kläder på sig.

Är jag och Robin stenåldersmänniskor som inte tycker att det är okej med småbarn som klär sig som 20-åringar? För mig personligen var det nästan som ett hugg i magen. Shit alltså, jag kunde bara tänka att No way in hell att min unge kommer få ha på sig såna kläder. Det såg ut som något en prostituerad hade kunnat bära. Flickebarnet tyckte säkert att hon var jättefin men som förälder måste man väl ändå försöka guida lite och säga att det inte är okej med vilka kläder som helst?

Fast å andra sidan, det kanske bara är jag och Robin som känner så inför dessa tweenies med teen-kläder?

Inga kommentarer: