Pages

tisdag 30 augusti 2011

Sushi-koma

Idag lunchade jag med en fin kollega till mig, Louise. Vi hängde igår uppe på basen i Sthlm när jag upptäckte att jag glömt min plånbok hemma och alltså inte kunde köpa mat. Snälla Louise fixade fram en hundring och jag kunde äta. :]

Så idag när vi båda hade kvartstid (jag satt i Sthlm 9:30-13:00) skulle vi luncha tillsammans. Louise visste ett bra hak där de hade sushi- och kinamatsbuffé för take away. Sagt och gjort, vi gick dit och plockade på oss en massa. Louise var smått galen och pressade i 20 sushirullar i sin låda. :P
Jag nöjde mig med 8 bitar + lite kinamat.

Den där sushin var fenomenal! Herre min lilla gode gud vad gott det var. Mums mums! Satt med sushi-koma i många timmar sen. Jag är rätt tokig i sushi helt enkelt. Men inte lika tokig som Louise. ;]

Idag fick jag hämta ut mitt nya kontrakt på jobbet. Det jag hade skrivit på innan var felaktigt eftersom det inte innehöll att vi har säkerhetsansvar. Vi fick det under utbildningen och alltså är vi berättigade till bättre timlön, vilket också var med på nya kontraktet. Very nice!

Efter jobbet gick jag för att hämta Isadora som var på sitt aaaaallra härligaste humör. ;] Nej då, hon skrek som en galning och skulle absolut inte gå hem. Elias, föreståndaren, berättade att Isadora hade ätit dåligt med mellanmål och att hon nog behövde tugga på något så han gav henne ett äpple. Tre tuggor senare var Isadora på strålande humör och gav alla som var kvar en hej då-kram och vinkade så glatt. :D

Vi hade skitroligt hela vägen hem. Stannade till på lekplatsen mellan ICA och oss, så fick hon klättra lite och snurra runt. Sen gick vi till vår gård och gungade och sjöng roliga barnvisor. Våra grannar måste ha haft roligt åt oss och min härliga sångröst. ;]

Är trött som en liten dåre nu. Gick upp 3:30 i natt för att komma i väg till jobbet. Min dygnsrytm är helt fucked up och vi får se hur jag sover i natt. I morgon har jag sovmorgon! Izzie ska till förskolan vid 9 och sen hämtar farmor henne strax efter 14. Jag ska nog passa på att gå ut på stan och njuta av att vara ensam en stund. Jag är ju praktiskt taget aldrig ensam numera.
Ska bli mysigt att umgås med mig själv. :]

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är våndan med sådanan arbetstider som man har på tågen. Dygnsrytmen ändras ständigt och det känns i både kropp och knopp!