Pages

fredag 19 augusti 2011

Tröttheten

Idag arbetar jag 12 timmars-pass och kan sammafatta med ett bra ord: trötthet. Fy sjutton vad trött jag är och har då över en timme kvar innan jag är framme i Eskilstuna. Ska ha sista tåget hem från Sthlm och det är nån ungdomsfestival i huvudstaden så vi lär nog ha en del ungar med oss. Bara de inte spyr och är skitfulla som förra året så är jag glad. Är jobbigt med fulla ungar, speciellt som morsa. Börjar ju redan nojja mig kring Isadoras tonårsfasoner, haha.

Hade en jobbig incident i eftermiddags med drogpåverkade ungdomar som var hotfulla, och vi ringde därför polisen. "Vi har ingen att skicka" var svaret.
Same old, same old.
För några veckor sedan blev en kollega brutalt misshandlad utanför Uppsala av en resenär, men inte så mycket som en notis om det i tidningarna. Äh, blir så jäkla bitter ibland. Men skit samma!

Glada nyheter är att det ser ljust ut i framtiden angående jobb. Alla vi som blev anställda i våras har fått besked om fortsatt tim-vikariat framöver. Känns som en stor lättnad och jag ser fram emot det. Kan faktiskt inte poängtera nog om hur bra jag trivs med mina kollegor, ledningen och 98% av resenärerna där ute. Shit alltså, jag älskar mitt arbete! Men visst är det hårt och tufft ibland, inte minst gällande arbetstiderna. Men tar man allt och blandar ihop så är det en förhärlig röra alltsammans. ;]

Nej, om man skulle försöka dra sig ut i orderrummet och hämta handdatorn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet, ibland är det bäst att v ända på klacken när det gäller aggresiva resenärer.
Det finns undersökningar som visar att de som har det jobbigt på sina tåg är återkommande namn.