Pages

måndag 22 augusti 2011

Vädret och mitt humör 1-1

Alltså, mitt humör styrs rätt mycket av vädret. Det är lättare att vara glad när solen skiner än när det regnar. Och regnar är precis vad det gör nu. Ordentligt mycket dessutom. Snart ska jag bege mig till jobbet och det är med tunga steg. Sov som en kratta i natt, svettades och frös om vartannat. Förkylningen jag gått omkring med ett tag vill inte släppa taget om mig helt även om jag numera kan prata. Rösten var nästan helt väck under ett par dagar. Inte så roligt..

Men nej, idag känner jag mig bitter. Ibland får jag små perioder då jag ältar saker som hänt flera år tillbaka i tiden, och det gnager i hjärtat. En av mina mindre trevliga sidor så att säga..
Vet inte riktigt hur jag ska göra för att sluta upp med det, men å andra sidan så brukar det bara hålla i sig nån timme och sen är det borta för att inte dyka upp igen på några månader. Antar att det bara är att hålla ut och tänka på att det snart är borta. Tyvärr så funkar inte alltid hjärnan och hjärtat ihop.

Idag ska jag arbeta upp till Sthlm, sen vidare till Arlanda och ner till Örebro. Det är en av mina favoriter faktiskt. Från Örebro så är det tjänstetåg (inga passagerare alltså) hem till Eskilstuna så då brukar jag passa på att först räkna kassan och syna tåget för att sen sova en stund. ;]
Kommer hem till Tuna kvart i tolv i natt ungefär och i morgon börjar jag 11. Izzie ska lämnas vid 9 så det är fullt ös medvetslös som gäller!

2 kommentarer:

Hogrelius sa...

Rent krasst kan man tycka att allt som har hänt i livet har ju hänt tidigare och ingenting går ju att ändra. Så varför grubbla? DEN frågan är lätt att ställa men får sällan något svar därför att grubbel över tidigare händelser bara kommer som du skriver då och då.Däremot om man märker att man blir nedstämd över något som hände för X antal år sedan då bör man nog ta sig en funderare över varför man fortfarande reagerar? Jag kan fortfarande komma på mig att grubbla över skilsmässan 2003, men jag grubblar inte så att jag blir bitter eller något annat negativt. Jag tänker konstruktivt men tänker också som så :vad hade JAG kunnat göra annorlunda? Sånt är ju inte fel och drar inte ner mig heller i ett negativt läge."Gjort är gjort" sa man ofta förr och visst är det så. Däremot kan man mogna av sina erfarenheter om man förmår att ta till sig dem på ett bra sätt utan att bli negativ.

Anonym sa...

Håller med föregående.
Det är också lättare att de mörka tankarna dyker upp då det är annat som triggar igång det,dåligt med sömn, dåligt väder etc.....