Pages

fredag 30 september 2011

Allt och inget.

I helgen är det banarbete utanför Stockholm vilket innebär lite annorlunda arbete för min del. Bland annat har jag en timmes rast i Flemingsberg. Flemingsberg liksom.. vad finns det att göra där? :P
Har 10-timmarsdagar också så lååånga dagar, men det känns härligt! Har varit lite nedstämd senaste veckan, men börjar känna av den gamla Anna nu. Hon ligger nånstans där inne i mig och ruvar. Var med om en jobbig händelse igår där vi bland annat fick ringa efter ambulans, och jag undrar hur det gick.. kände mig riktigt nere hela gårdagen och kvällen efter det, men fick sova ut ordentligt och det hjälper alltid.

Isadora har sina perioder när hon sover i sitt eget rum hela nätterna massa dagar i rad, och nu verkar det vara en sådan period - underbart! Jag sover som bäst när hon sover i sitt rum, så enkelt är det. Även när hon var bebis så sov vi alla som bäst när hon sov i sin spjälsäng. Var inte många nätter hon sov med oss. Bara när hon hade ont i magen och ville sova på bröstet. :]
Det här med att hon började komma in till oss startade när hon var två år och fick en vanlig säng. Inte så märkligt egentligen att hon kom in till oss då. Vaknade hon så kunde hon ju bara knalla upp själv. :P

I morse när jag lämnade av henne på förskolan så infann sig en harmonisk känsla i bröstet. Vi kom in i stora rummet, och en av hennes kompisar gick omkring med en dockvagn. När hon såg Isadora ropade hon "Hääär är jag Isadora!" och ville genast leka. Sen när jag skulle vinka vid fönstret satt både Isadora och Iris vid fönstret och vinkade, slängde pussar efter mig och gjorde roliga miner. Tokiga ungar! :D
Åh, det känns så härligt med såna dagar då allt bara flyter på.

Själv bör jag äta lite eftersom jag snart ska gå och jobba. Slutar vid 22 i kväll så blir att gå och lägga sig så fort jag kommer hem, för att orka med den här helgen. Det är lustigt, jag har fått jobba varenda helg det är banarbete medan vissa av mina kollegor inte har behövt jobba en endaste gång. :]
Våra scheman ser helt enkelt väldigt olika ut, men som tur är har det inte varit speciellt jobbigt med ersättningsbussarna vid banarbete. Hoppas på en sådan helg nu med! :]

Åh, lyssnar massor på Tikkle Me och Depeche Mode idag. En sån dag då jag totalt snöar in på ett par artister och inget annat duger. :P

Ha en riktigt härlig helg, människor! Njut om ni är lediga och njut om ni jobbar.. ;]


Inga kommentarer: