Pages

söndag 18 september 2011

Asså, människor..

Jag borde ju sluta bli förvånad över vilka människor jag får träffa i mitt yrke, men ändå blir jag lika överraskad och förvånad varje gång det kommer ombord märkliga människor. Bittra, elaka personer som inte mår bra tar ut det över fel människor, så är det.
Tack och lov för underbara kollegor som får en på bra humör igen. Det är guld värt, verkligen. Idag fick jag åka med M, en superbra tjej som jag är ruskigt avundsjuk på, haha. Hon ska nämligen ut och resa i höst/vinter och drar till Asien i ett halvår. Shitpommesfrites alltså. Underbart!

Idag var det dag ett av sex på jobbet i rad. Blir en rejäl arbetsvecka med andra ord, men det känns underbart! Bara bra resor också med bra kollegor (utom i morgon då jag inte vet vem föraren eller biljettgranskaren är) vilket underlättar när man börjar känna sig sliten och trött. ;]
Förhoppningsvis syns det också på lönen som kommer i oktober att jag jobbat så mycket jag kunnat. Det kämpiga med att vara tim-anställd är ju att man inte vet hur mycket man får jobba och därmed vad man får i lön. Blir en överraskning helt enkelt, hehe.

Söndag idag och det betyder lugn afton igen eftersom jag ska upp 3:30 i morgon bitti ( i natt?). Skulle egentligen ha varit ledig men det var kris på jobbet och jag vill ju som sagt jobba så mycket som möjligt, så tog passet. Tror också att ju mer man visar att man vill jobba, desto bättre för en själv. Men nästa helg är jag helt ledig och kommer så vara. Vi ska upp till Gävle nästa helg så då får någon annan arbeta. :]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den här veckan har vi haft stora problem med trasiga fordon o spec utsatta har stackarna i Kristinehamn varit.Inte en enda gång har jag hört gnäll om "jaha, är det buss nu igen".
Alla snälla resenärer bor i Värmland, så är det!!

Elin sa...

Ja, jag kan inte fatta att min lilla skit blir 8 månader. Helt sjukt. Och det är galet att hon börjar förstå oss mer och mer. Känns wierd men ändå underbart! :D

Ja, ni är välkomna när som! :D Vi är för det mesta hemma!