Pages

fredag 23 september 2011

Härlig överraskning & ny design

När jag fick mitt jobb i våras fick jag veta att det skulle bli ett glapp i september om det skulle bli så att jag fick fortsatt tim-anställning. Därför gav de oss som fick jobb rådet att spara undan en del pengar under sommaren så det inte skulle komma som en chock att inte få lön i september. Det skulle bli så eftersom jag fått lön varje månad utan uppskjut mellan maj-augusti, och från och med september blir det ju då att man får lön en månad i efterhand som på de flesta jobb.

Med det rådet i ryggen så sparade vi undan pengar så att vi skulle klara oss fint nu i september. Räknade med att få drygt 1 500 kr eftersom jag inte fick ut all OB plus ett gnet (= jobbat extra) på augusti-lönen. Nu har ju Robin en bra lön så det hade inte varit panik men det är ändå skönt att veta att man har så man klarar sig och lite extra. ;]

Igår kom då min lönespec och Robin skämtade om att det skulle vara åtminstone 3000 kr. Jag ba "nää, MAX 1 500 kr!". Ni kan ju gissa mitt ansiktsuttryck när jag ser att det står 15 439 kr. Haha, inte direkt vad jag hade tänkt mig och jag var tvungen att läsa igenom varenda punkt för att dubbelkolla så lönekontoret inte räknat fel. Men nej då, allt ser bra ut. Dels var det en korrigering på förra månadens lön, sen en hel hög med olika OB-tillägg och övertid.

Har jag sagt att jag älskar mitt jobb? ;]

Nu är det ju verkligen höst ute så då var det dags att ändra designen här på bloggen. Hoppas att ni gillar den! Tycker att den blev rätt läcker med fina färger. :]

3 kommentarer:

Elin sa...

Såna besked gillas! :D

Jättehärlig design! :) Älskar den gröna färgen!

KJAM!

Karin sa...

Åh va härligt det är när det blir så! En liknande sak hände oss denna månad med Antes lön! Han fick ut 30 tusen denna månad istället för strax under 20. Gissa vem som kommer få mycket födelsedagspresenter på söndag? Synd bara att de mesta pengarna kommers gå rakt in till hus- & bebiskontot, hade varit rätt lätt att shoppa upp det mesta direkt.. Hehe!

Emelie sa...

Finfin design!
Kuuul med mer pengar än man trott, det blir ju liksom lite roligare då ;-). Kram!!