Pages

tisdag 13 september 2011

Höstkläder på ingång


Ja, nu verkar det som om sommaren faktiskt är över. Idag när vi skulle gå till förskolan fick jag ta på Isadora en mössa. Det blåste ordentligt ute och det var regn i luften. Typiskt höstväder! Hon tog på sig mössan helt frivilligt, med reservation för att öronen skulle sticka ut. Haha, hon såg för himla rolig ut. Nu när jag var och hämtade henne hade hon glömt bort att öronen skulle vara ute så nu satt mössan lite bättre. ;]

Jo, jag vet att det är dags att ta bort vagnen. Var själv en sån som störde mig på föräldrar som hade fyraåringar i vagn, och jag har väl som mål att den ska vara borta lagom till hennes fjärde födelsedag i januari. Sanningen är den att ibland är det helt enkelt bekvämare att ta vagnen till förskolan på morgonen. Varken jag eller Isadora har ett direkt bra morgonhumör och hon segar fruktansvärt mycket på morgonen vilket resulterar i en stressad morsa.
Som jag skrivit innan, jag är duktig på curling.. suck.

1 kommentar:

Karin sa...

Äsch, min systerdotter Maja som fyllde 5 i lördags får fortfarande åka vagn då och då! ;)