Pages

torsdag 8 september 2011

Pigg unge, mindre pigg morsa

Isadora har fått för sig att hon ska vakna framåt 2-tiden på natten och vara pigg och glad och absolut inte somna om. I natt kom hon in till oss och låg sen och babblade fram till halv fem i morse. Med tanke på att jag kom hem från jobbet halv ett i natt så kan ni gissa hur roligt jag tyckte det var?

Robin försökte gå in med henne till hennes rum och efter mycket om och men somnade ungen, men i morse när han skulle få med henne till förskolan var det inte en lika pigg och glad unge. Mycket skrik, gråt och diskussioner. Jag låg som i dvala när jag hör Robin säga till ungen "nu lyssnar du på mig, Isadora" när repliken "nej pappa, nu lyssnar du på MIG" kom.
Men herregud, var kom det ifrån? Hon är 3,5 år - INTE 13 år! Jag blir helt perplex och livrädd för hur tusan tonåren kommer att bli.

Förstår inte vad det är som händer med ungen just nu. Varför har hon börjat vakna mitt i natten, pigg? Jag vet att hon pratat lite om att hon är rädd för monster, men sen vi började ha nattlampa tänd så har det inte varit några bekymmer. Snarare tvärtom, hon har ju börjat sova hela nätter i sitt eget rum. Och nu känns det som att vi är tillbaka på ruta ett. Inte okej!

Inga kommentarer: