Pages

tisdag 27 september 2011

Shop till you drop


Jag hade en rejält jobbig förmiddag med grinig unge och ett jobbigt samtal, så bestämde mig för att göra det som jag gör bäst när jag känner mig nere - gick och shoppade! Det hjälper mig alltid, även om det så handlar om att köpa ett armband på H&M för 20 kronor.

Well, det blev inget armband för 20 kronor, men det blev en hel del annat. På bilden ovanför visas en liten del av det som fick följa med mig hem. Överst en fantastiskt härlig stickad kofta/poncho. Det är en sån man verkligen vill mysa in sig i nu på hösten när det blivit lite kyligt ute. Åh, kan se mig komma hem från jobbet, dra av mig uniformen och sen dra på mig den här tröjan, sätta mig i soffan med en kopp varm choklad och se på en film. Hur underbart låter inte det? :]
Köpte mig en ny BH också eftersom alla på H&M kostade 99 kr/styck. Prickigt är fint! Förutom dessa plagg köpte jag en ny mascara (Big bold mascara från IsaDora) till mig och strumpor till Robin. Hur den mannen lyckas få hål i varenda strumpa är ett mysterium.

Isadora fick nya mjukisbyxor eftersom hon totalvägrar "vanliga" byxor och jag börjar få panik på hennes hysteriska tights-utbrott. Mysbrallor går an för henne och är bättre än tight så det får funka. Sen fick hon tjocka "ridbyxor" som påminner om leggings i materialet men de är tjocka och funkar på hösten. Eftersom det börjar bli väldigt kyligt på morgonen så passade jag på att köpa ett 3-pack tumvantar i färgerna rött/grått/svart. Fingervantar går fetbort när man har bråttom. ;]

Sen shopping som inte syns på bilderna: Robin fick en ny deodorant av märket Salming. Jämförelse: min deo kostar 30 kronor och hans kostar 135 kronor. Varför är allt till killar mycket dyrare? :P
Han fick även en ny t-shirt från Jack & Jones (röd med lite text på vänster bröst) samt en tröja man har ovanpå skjorta.
Jag köpte lite smycken på Glitter samt en scarf till mig själv plus julklappar till mina föräldrar.

Resultat: Mycket nöjd! :D

2 kommentarer:

Elin sa...

Jättefina saker. Koftan såg urmysig ut! :)

Man mår alltid mycket bättre när man har shoppat lite. :)

Denise sa...

Julklappar?! =) Du är verkligen ute i god tid. fast det är bra att sprida ut det, sant! Jättefina kläder!