Pages

onsdag 19 oktober 2011

Åh, vilken känsla..

Där stod jag i duschen, hade precis kletat in balsam i håret och tvålat in mig när jag märkte att vattnet inte gick ner i avloppet. Drog bort duschdraperiet och dog lite. Typ 100 liter vatten i hela badrummet. Ville börja gråta men det hade ju inte hjälpt så började med att försöka rensa lite till i avloppet (hade rensat en timme tidigare) men vattnet gick inte ner. Så påbörjades operation: badrumsmatta och handdukar. Sög upp vatten i dessa, sen försöka dra ur vattnet i badkaret (med proppen i så klart). Höll på så i drygt en halvtimme, sen skulle jag ut i hallen för att hämta fler handdukar. Steg i ännu en pool. Vattnet hade åkt ut även i hallen...

Alltså, den känslan.. balsam i håret, tvål som kliade på kroppen, och helt ensam eftersom Robin är på Cirqus Alfons och Isadora sover i Kvicksund. Ville börja gråta flera gånger om men tanken på hur jag såg ut i det ögonblicket fick mig att börja skratta istället. Tänk om någon hade sett mig med alla handdukar, mattan, tvålen som klibbade mot min hud och balsamet som fick sitta i mitt hår i en timme? Mitt hår är mjukt som en bebisrumpa kan jag meddela.

Vattnet förstörde vår digitala våg för jag tror inte att jag väger 211 kilo som den just nu säger. Undrar om jag kan få Akelius att betala för en ny?
Jäkla skithus!

Jag har klagat på vår brunn i badrummet många gånger. De har varit här, grävt lite och sen har det varit nog. Men ändå så återkommer problemet, hur mycket jag än rensar. Och det här var det värsta jag varit med om. Herre. min. lilla. gud.

Som om det inte vore nog så har jag fått ögoninflammation på vänster öga. Det är rött, kliar och är geggigt. Jag ser bad ass ut!

Jag har fortfarande tvål på kroppen som kliar. Det ligger ju typ 90 liter vatten i badkaret, och det är svart vatten. Ställer mig icke där och duschar av mig. Nej, då får det hellre klia lite. :P

Nu ska jag unna mig lite glass. Det förtjänar jag fan!

1 kommentar:

MaryCaroline sa...

Men usch, sådant där är ju inte acceptabelt att bo i :/