Pages

måndag 3 oktober 2011

Before & After

Svårigheten med att göra före och efter i bilder är att jag mer eller mindre vägrade vara med på bild som tjockis. Och de bilderna som togs på mig raderade jag rätt så snabbt. Tyckte absolut inte om att vara med på bild, och det är nog något som är rätt vanligt när man är missnöjd med sig själv. Men här är det jag hittade iaf..

Före..

Efter...

Tror att det syns mest på mitt ansikte, mage och ben att jag gått ner 15 kilo till dags datum. Jag väger alltså 68 kilo idag och ligger på "idealvikt" enligt bmi. Nu vill jag dock påpeka att jag tar det där med bmi med en nypa salt. Alla ser vi olika ut i kroppen och att räkna på sitt bmi säger inte allt.

Vad har jag gjort för denna viktnedgång?

  • LCHF
  • Träning (löpning + powerwalks)
  • Jobba! (jag har stegräknare på jobbet och i snitt går jag 10 000 steg per arbetspass)
Är jag nöjd?
Väldigt!
Är stolt över mig själv även om min resa inte är avslutad ännu. Målet är ju minus fem kilo till men de där sista fem kilona är väldigt svåra att få bort, och jag kan ärligt säga att jag inte är jättemotiverad just nu. Och utan motivation så går det inte, så enkelt är det. Trivs helt enkelt för bra med den kropp jag har just nu, och då sviker motivationen. Men den lär väl komma tillbaka någon dag. ;]

1 kommentar:

Linda sa...

Under hur lång tid har du hållt på?
Ska själv börja med cambridge diet o sen tänkte hag kanske efter d gå över till lchf. Så lite tips på mat o så vore snällt :)