Pages

onsdag 12 oktober 2011

Längtan, denna längtan.

Förutom att jag var hos tandläkaren idag så har det varit en härlig dag! Solen skiner, det är isande kyla ute och jag har bokat tid för tatuering i slutet av månaden. Äntligen, äntligen, äntligen! Jag och Robin pratade lite om vad vi skulle köpa/göra till våra födelsedagar och kom fram till att varsin tatuering skulle sitta som en smäck. :]

Idag träffade jag Veronica som pluggade på högskolan samtidigt som mig, och som numera är tatuerare. Hon pluggade informativ illustration och det var en rätt smidig övergång till att börja gadda med tanke på hur duktig hon är på att teckna. ;]
Så hon har fått i uppdrag att rita upp en tatuering till mig som dessutom ska täcka en av mina gamla tatueringar. Min allra första, en skorpion, är sliten och passar liksom inte in längre så Veronica ska göra en cover up på den med motivet Koi fisk. Jag älskar dessa vackra fiskar, och betydelsen bakom. Uthållighet, styrka och spänst är lite av det som symboliserar en Koi. Något som jag själv alltid strävar efter, och alltså passar den bra in på min kropp som en påminnelse om vad jag vill... :]

Förutom det så tycker jag att det är en fantastiskt vacker fisk. För er som inte vet hur en Koi ser ut så varierar utseendet men Veronica har gjort en jättefin Koi som ser ut...

... såhär!

Min kommer alltså sitta på höger överarm, och tanken är väl att det tids nog kommer utvecklas till en sleeve. Sleeve = full arm. Men det dröjer.. :]
Just nu ska den täcka min skorpion och vara i fina färger. Gissa om jag längtar gånger tusen? ;]

1 kommentar:

Emp sa...

Blir ju orolig att det är du som gjort tråden som legat som hetaste debatten på FL nu, o m en tatuering som satt på armen, en koi, som skulle dölja en annan tatuering!