Pages

måndag 3 oktober 2011

Vilken helg!

Den här helgen har jag jobbat drygt 25 timmar så jag är rätt så sleeeeden, om man ska uttrycka sig på ren skånska. Sliten alltså, för er icke-skåningar. :P
Fast det är väl inte direkt timmarna i sig som gjort mig sliten, utan mer det faktum att Banverket skulle bygga ut Citybanan mellan Sthlm-Älvsjö så all trafik där emellan var avstängd. Var och var, det skulle alltså vara klart till idag kl 05 men så blev det inte. Ny prognos är satt till 10 och jag har sett att massa tåg är inställda pga detta. Underbart Banverket! ;]
Ni kan gissa att jag är tacksam att jag inte jobbar idag?

Iaf så flöt faktiskt helgens jobb på rätt bra. I lördags jobbade jag ensam på ett fullsatt tåg vilket inte var hej baberiba direkt, men det funkade. Alla ersättningsbussar gick som de skulle och resenärerna var positiva för det mesta. Men så igår, på den allra sista avgången såklart, så krackelerade något och en buss uteblev. Blev en massa extrajobb och jag vet ännu inte hur det gick eftersom jag var tvungen att åka. Det var en dödstrött Anna som kom hem strax innan midnatt igår natt. Men kunde jag somna? Absolut inte. Sen sov jag oroligt hela natten och har kanske allt som allt fått två timmars osammanhängande sömn.

Lämnade Isadora vid 9 i morse och sen gick jag och handlade middag och frukost. Passade på att inviga vår Soda Streamer som vi köpte i helgen. Eller ja, Robin testade den i helgen men det var premiär för mig. Så vad gör jag? Glömmer skruva fast buteljen i maskinen så det sprutar vatten över halva köket. Vilken syn! :D
Tanken bakom köpet (som var på rea - 399 kr för ett original, alltså ingen kopia) är att vi nu inte behöver köpa massa Loka som vi är lite beroende av. Blir billigare i längden att göra sitt egna kolsyrade vatten. :]
Sen finns det ju massa roliga smaker om man så vill ha det, men vi försöker minska ner på sockerhaltiga drycker.

Tänkte förresten se om jag kan fixa en före- och efter-bild på mig. Nu i veckan var det precis ett år sedan jag inledde min kamp mot kilona. Så vi får se vad jag hittar i gömmorna. :P

Inga kommentarer: