Pages

söndag 6 november 2011

Bort med vagnen..

För några veckor sedan tog vi bort vagnen. Ja, alltså vi ställde den i förrådet och sen inväntade vi någon reaktion från Isadora. Den kom inte förrän kanske en vecka senare, lite i förbifarten. "Var är min vagn?" frågade hon och när vi svarade att vi tyckte hon var för stor för vagnen nickade hon liksom bara och sen var det inte mer med det. Härligt!

Innan man får barn har man väldigt många förutfattade meningar om det här med barn. Man tänker väldigt mycket om hur andra gör och kan lätt se alla "fel" innan man själv befinner sig i föräldraskapet. Jag hade många fördomar, det ska gudarna veta!

Det där med barnvagn var en sak. Innan jag fick barn tyckte jag att det var ren lathet att en 3-åring använde vagn. De hade ju ben och kunde gå liksom...
Ja, sen fyllde Isadora tre år och hon använde fortfarande vagn. Fail på mig liksom. Skämdes faktiskt över mig själv när jag kom med ungen i vagn till förskolan, men insåg till sist att man faktiskt får lov att vara bekväm av sig ibland.. ;)

Men till sist håller inte det heller och nu fyller snart ungen fyra år. Så det var bara att plocka bort vagnen och det enda som händer är att vi får gå fem-tio minuter tidigare till förskolan. Isadora har inte klagat en endaste gång, och det blir istället en rätt skön morgonpromenad för mor och dotter. När Robin lämnar/hämtar så cyklar han, så för honom är det ändå ingen skillnad.

Jag hade hoppats att vagnen skulle vara väck innan Isadora fyllde fyra år, och se - vi lyckades!

Inga kommentarer: