Pages

fredag 4 november 2011

Fredag

... och här sitter jag och hostar som en gammal rökare. Låter rätt vidrigt om mig även om jag kanske är på bättringsväg. Den här veckan har jag icke varit fräsch kan jag meddela. Febrig, hostig, snorig och allmänt förkyld. Plus att jag fick riktigt tråkiga nyheter häromdagen. En gammal kompis till familjen uppe i norrland.. deras 19-åriga dotter och pappan var ute med traktorn när en olycka skedde och dottern dog framför ögonen på pappan. :(
Det är så jäkla tragiskt. Här sitter jag och klagar på att vara förkyld men vad betyder det när man ser hur våra gamla kompisar där uppe i norr måste må? Hur pappan, som fick bevittna allt, mår? Jag kan bara tänka mig skuldkänslorna han bär på nu. Fy fan rent ut sagt. :(

Men jag måste försöka fjärma mig för jag skulle gå ner mig totalt om jag tänker för mycket på det. Vi ska skicka blommor till begravningen, och jag gissar att min syster som stod de närmast kommer försöka åka upp och hälsa på vid senare tillfälle.
Usch.. :(

Men nej, det var egentligen inte massa depp jag skulle skriva om. Robin var och tatuerade sig i onsdags (vi gav varandra varsin gaddning i födelsedagspresent) och den blev skitsnygg! Motivet är från en av hans favoritfilmer, Blade Runner. En 80-talsklassiker med Harrison Ford. I filmen finns en uggla..

.. som ser ut såhär!

Ugglan och citatet har lite olika betydelser. Dels är det ju Blade Runner (huvudsakligen) men även i Twin Peaks, en av våra favorit-serier, finns det en uggla med. Och citatet kommer från både Blade Runner och den engelska versionen av kents BergochDalvana (Rollercoaster).

Lite smått hysteriskt att vi båda har tatuerat in varsitt djur nu. Jag och min firre och Robin och hans uggla. :P

Förresten.. hur cool ser jag inte ut i myskläder och firren som accessoar?


Inga kommentarer: