Pages

onsdag 30 november 2011

Jul i vårt hus.

Nu har vi tagit fram julsakerna till Isadoras glädje. För mig har julen inte varit någon större glädjetid sedan barndomen, men när jag själv blev mamma så kom känslorna att Isadora skulle få njuta av högtiden, precis som jag gjorde som barn. Så i söndags städade vi ordentligt, tvättade golven och plockade undan, och sen kom den stora kartongen med alla julsaker fram. Isadora tindrade mer än stjärnorna kan jag säga. Ögon stora som tefat när hon fick plocka upp sin lilla plastgran i sitt rum och sen dekorera den med gran-prydnader.. åh, det var så fint att se. :)

Julgardinerna är uppe i vardagsrum, Isadoras rum och köket, julkulor pryder fönstrena och i Isadoras rum hänger en stor stjärna som även fungerar som nattlampa. Adventsstakar i vardagsrum och kök, och några prydnader på tevebänk, samt bocken Markus som står vid stora växten bredvid teven. ;)

Nu står tyvärr tvättstället i vardagsrummet och drar bort mycket av stämningen, men en annan dag ska jag fotografera lite så ni får se. ;)

Inga kommentarer: