Pages

tisdag 22 november 2011

Kläder till nyår.

I år tänkte jag att Isadora skulle få bestämma vad hon vill ha på sig till nyårsafton så vi gick in på H&M och hon valde ut en grå klänning, en rosa bolero och gråa strumpbyxor. Jag blev riktigt nöjd med hennes val då jag i huvudet fick fram rosa rosa rosa och Hello Kitty. Och hon tycker att det är roligt att få välja själv, så hon har fått mer makt över den saken. Jag säger till om det är något som inte är passande, eller som jag vet kommer vara obekvämt efter en stund. Jag vill att hon ska kunna leka i sina kläder, och jag vill att hon har på sig kläder som det inte gör något om hon blir smutsig i. Smutsiga barn är glada barn och därför köper jag inte dyra kläder till henne heller.
Hon fick en Burberry-klänning av sina mostrar när hon var liten som hon använde vid ett par tillfällen, men annars har hon mest haft slit-och-släng på sig.

När Isadora själv får välja...


Inga kommentarer: