Pages

söndag 13 november 2011

Me so trött

Söndagsångest. Eller nja, ångest vet jag väl inte men är så förbannat trött, och tanken på att jag ska gå upp 3:30 i natt för att jobba en timme senare är inte direkt lockande.

Jag var ju på bröllopsfest igår, och även om jag inte drack mycket alls (3/4 av en vinflaska) så känner jag mig rejält sliten idag. Ju äldre jag blir, desto mindre behöver jag dricka för att känna mig trött och sliten dagen efter. Jag tror att det kan bero på att jag dricker så sällan, så min kropp tar till sig alkoholen snabbt som tusan.

Festen var iaf jättefin och trevlig på alla sätt och vis. Denise och Jakob passar så himla bra ihop och det där äktenskapet var ett minst sagt lyckat drag. ;)
Min syster satt barnvakt och det hade gått jättebra. När det var dags för hemgång idag blev Isadora ledsen och tyckte det var jättesynd att moster skulle åka. "Det är så trååååkigt att mottor (=moster) Fia inte bor här" sa hon efteråt och jag kan bara hålla med. :(

Har varit ensam med Izzie hela dagen alltså och det är inte jättelätt att aktivera henne när man själv inte känner sig på topp. Men fick med mig henne ner på stan och köpte efterlängtade klistermärken till henne. Sen köpte vi en Fars dag-tårta också, så den ska vi få smaska på när pappan i familjen kommer hem från Göteborg. Han åkte dit tidigt igår morse så han har inte träffat Izzie på två dagar. Gissar att han längtar väldigt mycket efter sin busråtta. :)

Igår var jag, syster och Izzie ute och shoppade lite, och Sofia köpte en klänning till sin systerdotter som är väldigt varm och fin. Ja, varm om man har en lång tröja under.. ;)
Jag kunde inte motstå koftan som är otroligt fin!

Klänning 199kr H&M, kofta 149kr H&M.

Inga kommentarer: