Pages

fredag 9 december 2011

Den eviga förkylningen

Det känns som om jag har varit däckad i en månad nu, och det är väl inte långt från sanningen om man börjar räkna på hur länge sedan det var jag blev förkyld. Kanske är det till och med längre?
Jag vet inte, för dagarna flyter ihop.

Igår började jag känna mig riktigt kass och när jag vaknade i morse kunde jag knappt prata. Febern har kommit på besök och jag hostar snart upp en lunga. :(
Och givetvis är Robin på julbord med jobbet idag så jag sitter ensam med överaktiv unge. Det är inte den roligaste kombinationen men till min underbara dotters försvar så måste jag medge att hon varit väldigt lugn mot mig. Kanske förstår hon att det inte går att vara busig mot sin gamla mor? Snälla, fina Isadora. Mitt hjärtegull!

Finaste hjärtat.

Det har varit några tuffa veckor som sagt och då brukar min lust för att blogga tryta. Allt handlar om prioritering, så är det. Bara en sån sak som att jag i onsdags fick en ny mobil, Samsung Galaxy S 2, men har inte ens orkat sätta igång den. Ja, då förstår ni kanske...

Årets julkort har skickats ut men inte kommit fram till alla ännu. Tänkte ändå bjussa på hur den blev!

Årets julflicka! :)

Hon var så duktig att posera, haha. Av 100 bilder tagna så är 5 "normala" så att säga. Ungen är en teaterapa utan dess like och ska spexa till det. Går liksom inte att säga "Le mot kamera, Isadora" för då börjar hon fejk-skratta och ser mysko ut. ;)
Men vi hade sjukt roligt under tiden vi hade vår lilla foto-session, det ska gudarna veta.

I lördags var jag för övrigt på jobbets julbord. Det var hur trevligt som helst och roligt att se hur kollegorna klär sig privat. ;)
Jag hade fixat håret så jäkla bra, men det blåste stormar så efter ett tag gav uppsättningen vika och jag såg mer ut som en dränkt kattunge. Men här får ni en uppfattning om hur snygg jag var från början iaf..


Ikväll ska Isadora få somna i soffan till tonerna av Idol-finalen. Denna säsong har jag inte alls varit lika aktiv och ingen av finalisterna har direkt tilltalat mig så det kvittar vem som vinner. Dock så älskade jag Robins version av Halo. Jag fick knotterhud! :)
Men ja, inget slår ju förra året ändå så.. hehe.

Ha en riktigt skön helg!

Inga kommentarer: