Pages

onsdag 14 december 2011

Jobbig dag...

Usch ja, inte varit min dag alls. Började med att jag fick veta att en av Isadoras kompisar sagt väldigt osnälla saker till henne. Bland annat att hennes kläder är fula och att Isadora inte är "fin". Gissa om mitt mammahjärta gick i tusen bitar?

Har tagit upp det på förskolan nu så förhoppningsvis blir det bättring. Annars får jag prata med föräldrarna..


Så med tungt hjärta gick jag till tandläkaren och fick borrat och putsat. Bra att tänderna blir fina, mindre bra att jag senare fått migrän till följd.


Efter tandläkaren fick jag tid hos vårdcentralen. 400 kr fattigare efter en timme och två flaskor hostmedicin blev det. Gick hem och slocknade en halvtimme och sen hämta på förskolan..


Ni får ursäkta diverse stavfel. Tycker det är jobbigt att skriva på touch-telefon. Då har jag ändå små händer. Hur lyckas stora grova mans-händer med såna här telefoner?


Published with Blogger-droid v2.0.1

3 kommentarer:

Hogrelius sa...

Jag har ju en x8 och den är sannerligen inte lätt att skriva på heller.Tvi säger jag.För smått och för nära sitter knapparna.Dessutom måste man klicka hårt!

Lilian från mobilen. sa...

Ställ in så att skärmen vrider på sig. Vrida sen på mobilen när du ska skriva. Då får du större knappar på tangentbordet. :-)

MaryCaroline sa...

Nej men åh, vilka taskiga barn det finns! :( En arbetskamrats dotterson går på ett dagis i Eskilstuna (vet dock inte vilket). Där pratar personalen med barnen om hur man inte får prata och bete sig och att man absolut inte får vara taskig och säga elaka saker, på ett pedagogiskt sätt, vilket verkar ha fungerat. Kanske vore något för fler dagis att ta efter. I alla fall bättre än att inte göra någonting åt det...