Pages

måndag 19 december 2011

Julklappar.

Först och främst: de har ändrat på Blogspots design så det ser väldigt annorlunda ut när jag skriver.

Så var det äntligen gjort.
Alla julklappar är inhandlade och jag har ägnat halva dagen åt att slå in dessa julklappar (första halvan av dagen, eller ska jag säga natten när jag gick upp 3:40?, ägnade jag åt att arbeta). Isadora kommer att få en del julklappar i år. Föregående år har vi gjort som så att hon fått en stor julklapp (hennes barnvagn ett år) och en liten eftersom hon ändå inte förstått det här med jul. Men i år längtar hon efter alla julklappar, och det märks tydligt. Varje gång vi är i en affär ber hon mig att jag ska säga till tomten, eller skriva till honom, om saker hon önskar sig. ;)

Vi har bland annat köpt en verktygslåda så att ungen ska bli händig. Något varken jag eller Robin är. :P
Sen får hon Blixten McQueen-pussel, en bok om tåg, ett förstoringsglas, lera och tillbehör och en hel drös annat. Men det som hon nog kommer att älska mest av allt är en dräkt vi köpt. Isadora älskar att klä ut sig så vi har köpt en hel leopard-dräkt. Roligt nog har hon senaste tiden kommit hem och berättat att hon lekt leopard-mamma på förskolan. :)
Så tror att det kommer bli en fantastisk stund för henne när julklapparna kommer.

I år firar vi julafton hemma hos oss. Annars är det alltid vi som flänger runt till våra olika familjer, så det känns skönt att få vara hemma. All julmat är köpt och granen är pyntad. ;)
Nu är det bara en rejäl städning kvar innan allt är klart! Härligt härligt.

Snön har nu kommit till stan och det är blandade känslor. Jag ogillar snö starkt. Det är verkligen inget för mig så att säga, men Isadora verkar tycka om det så jag håller minen. ;)
Mitt tåg gick som det skulle idag och det enda som jag har hört om idag gällande tågtrafiken var inställt mot Norrköping men det var på grund av ett träd som fallit. Fast media och andra kan säkert ändå få det till att vara SJs fel. Brukar bli så av nån anledning.. ;P

Nej, nu ska jag strax hämta hem busråttan. Ska laga jättegod lax med citronsås till middag och efter det ska jag ställa mig och rulla en jäkla massa köttbullar! Har 1,6 kilo köttfärs i kylen som väntar på att bli till julmat. Här kommer ingen gå hungrig på julafton kan jag meddela. ;)

2 kommentarer:

Emelie sa...

Du skriver så fina kommentarer <3

Anonym sa...

Ser fram emot att få äta köttbullar!!