Pages

tisdag 10 januari 2012

Foten..

I torsdags var allt som det skulle. Jag jobbade upp till Stockholm, och på väg till basen så hände något. Det liksom bara klickade till i foten och sen var det skitsvårt att gå. Haltade mig fram resten av dagen och det blev bara värre och värre. Smärtan sitter i fotdynan, precis under ett par av tårna. Det känns ungefär som om jag har sträckt mig där..

I fredags jobbade en kort stund med en tjej som berättade att hon hade haft likadant. Det kallas Mortons syndrom och är inte helt ovanligt bland folk som går mycket. Och det kan man ju lugnt säga att jag gör.. :P
För min kollega krävdes en veckas sjukskrivning och smärtstillande. Så under helgen som gick tog jag några smärtstillande och rörde inte foten. Skulle jobba igår, men det var en kort tur och jag kände att det gick bra.

Nu gör det fortfarande ont, och jag kan inte gå mer än en bit innan smärtan blir fruktansvärd. Hoppas att det går över snart, men till dess tar jag det så lugnt som möjligt. Hur nu det är möjligt med en tokig snart 4-åring. ;)

Inga kommentarer: