Pages

lördag 14 januari 2012

Grattis Isadora, 4 år.

Idag är ingen vanlig dag för idag är det älskade Isadoras dag. Hennes fjärde år har nu påbörjats och det är med stor glädje jag ser tillbaka på de gångna fyra åren. Det är helt otroligt att det redan har gått så många år. Å ena sidan känns det som om det var igår hon äntligen kom till oss efter mycket om och men, men å andra sidan känns det som att hon alltid har funnits.

Jag tror oftast inte på att saker händer av en anledning, men när det gäller min fina dotter så VET jag att hon kom till just oss av en anledning. Hon kom för att skänka oss den största glädjen. Den största lyckan.
Hon kom till oss för att visa vad livet går ut på. Vad livet ska handla om. En rätt enkel, men ändå så svår sak: kärlek.

Det har varit många tuffa perioder, det ska gudarna veta. 2-årstrotsen var något av det värsta jag upplevt som förälder. Även om Isadora var väldigt tidig med att tala så gick det inte direkt att diskutera med henne. Jag tror att både jag och Robin åldrades ett par år under den värsta perioden. ;)
Men man kommer över dessa kullar också och kommer ut som en starkare människa med bättre självförtroende.

Redan som väldigt liten insåg vi och människorna runt omkring oss att det var en liten skämtare vi avlat fram. Isadora började på dagis strax efter sin ett-årsdag och det tog inte många månader innan personalen meddelade oss att Isadora var avdelningens lilla komiker. Och så har det fortsatt!

Isadora älskar att få människor att skratta. Hon älskar att vara i centrum. Hon älskar att busa. Hon älskar att prata. Hon älskar att se på film. Hon älskar att bada. Hon älskar att få sina naglar målade. Hon älskar att läsa. Hon älskar att få vara uppe sent på helgen och somna i soffan. Hon älskar choklad. Hon älskar bebisar. Hon älskar att få höra om sig själv. Hon älskar att pyssla.

Och vi älskar Dig, underbara Isadora. Tack för att just du kom till oss den där kalla, blöta januaridagen för fyra år sedan. Sedan den dagen har du förgyllt dina föräldrars dagar, dina mor- och farföräldrars och alla andra som träffat dig. Det är omöjligt att inte bli förälskad i dig.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att jag fick komma på ditt kalas, Isadora!
Det var jätteroligt och så goda tårtorna var!

Christian sa...

Inget kalas för mig minsann. :(