Pages

måndag 9 januari 2012

Ibland lyckas man.

Vi har, ända sedan Isadora var väldigt liten, försökt skapa en slags respekt för bilar. Inte så att hon är livrädd att vara nära en bil men ändå att hon ser upp och aktar sig för bilar som åker. Nu känns det som att vi har lyckats med vårt mission!

Isadora springer aldrig ut på gatan och när hon sprungit bort från oss en bit på trottoaren och vi ropar efter henne så stannar hon (oftast iaf) och väntar in oss. Kommer det en bil så är hon själv väldigt noga med att hålla sig i närheten av oss utan att för den delen bli rädd.

När jag hämtade henne idag hade vi först sällskap en bit med kompisen Neo och hans pappa och som vanligt busade de lite och sprang ifrån oss. Efter två-tre rop från mig och Neos pappa så stannade de och sprang tillbaka till oss, innan vi skulle gå separata vägar. Jag och Isadora gick sedan över Järntorget och över till Nyforsgatan. När vi precis kommit in på Nyforsgatan hör vi en bil starta och Isadora kom till mig, höll mig i handen och sa sedan "mamma, du måste säga till alla bilar att de inte får köra på fina lilla Izzie", och tillade snabbt efter "eller dig mamma!". Jag kan lova att jag fick hålla tillbaka skrattet. ;)

Åh, ibland bubblar det ut de roligaste små orden ur den där underbara lilla näpna munnen!

Inga kommentarer: