Pages

fredag 4 maj 2012

Så blev det mysigt till sist..

Något hände för ett par månader sedan. Isadora gick från trotsig, envis och nästan jobbigt självständig unge som aldrig självmant ville mysa. Visst kunde vi få pussar och kramar, men bara om vi bad om det.

Men nu! Nu har något hänt. Isadora är inte lika trotsig, visst är hon fortfarande envis men det ser jag inte som något negativt enbart. Men framförallt vill hon kramas, pussas, hålla i handen och säger de finaste ord man som förälder kan tänka sig.

Igår kramades vi lite när Isadora plötsligt utbrister "Åh mamma du är så mjuk och söt!". Det var nära att jag började gråta glädjetårar. :)

Idag vid hämtning (som förr gav ångest eftersom hon skrek av ovilja att följa med) kom hon springandes, slängde sig över och brast ut i ett "Mamma! Jag älskar dig". Ni förstår kanske hur fantastiskt det kändes?

Vid nattningen i kväll pussade jag på min smurf och sa att jag älskade att vara hennes mamma. Vad hon svarade? "Jag är så glad att vara din dotter".

Det blir bara bättre, roligare och mysigare att vara förälder. Varje ålder har sin charm men 4 år är verkligen den bästa so far! :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: