Pages

söndag 24 juni 2012

Bröllop och midsommar

Är lite bitter för skrev ett jättefint inlägg via min mobil men så kraschade appen och hela inlägget försvann. Som om det inte tar längre tid att skriva via mobil, så har jag dessutom (för första gången) varit och förlängt naglarna. Det i sin tur gjorde att inlägget som försvann hade tagit mig typ 40 min att skriva. :P
Men nu gör jag ett nytt försök, och ber om ursäkt för eventuella stavfel. Naglarna är jättefina, men inte ett dugg praktiska. ;)

I fredags var det midsommar och för första gången på länge så hade Eskilstuna tur med vädret! Det var strålande sol och alldeles perfekt inför det bröllop som stundade på eftermiddagen. Men innan vigseln så åkte vi ut till Kvicksund för att äta lunch och lämna av Isadora som skulle spendera natten hos farmor och farfar. Maten var superb (som vanligt) men vi fick hetsäta lite eftersom tiden inte var på vår sida. Ett hejdå senare så satt vi i bilen på väg hem där festkläder och present väntade.

Vi gick ner till stadshuset där vigseln skulle ske, och mötte upp några vänner. Jag är en sucker för bröllop ska ni veta. Det har kommit med åldern tror jag.. Alla är finklädda, glada och förväntansfulla.
Satte oss, och efter en stund sattes det igång romantisk musik. Jag tror brudnäbbarna (brudparets dotter Elvira och ena tärnans son Ville) var lite nervösa för det tog en liten stund innan de skymtades och Viran tittade sig nyfiket omkring med hela handen i munnen, haha. Villes krans runt huvudet halkade ner över ögonen men båda var så bedårande och fina! :)
Så kom två jättegravida tärnor (bra synkat!) och till sist brudparet. Som vanligt vid bröllop räckte det att se brudparet så kom tårarna. Det var likadant förra året när Karin och Ante gifte sig. ;)
Men åh, de var ju så fina! Lilian var helt smashing i sin fina klänning och håruppsättning och Patrik så stilig i svart och lila. Så tårarna fick rinna. Det gjorde mig inget. :)

Efter vigseln åkte brudföljet i limousin runt stan medan vi andra åkte vidare till Maja's matsal där festen skulle hållas. Inredningen var jättefin i färgerna vitt och lila, och vi kollade vår bordsplacering. Hann bli nervös som tusan när jag insåg att jag skulle sitta bredvid en amerikan, haha. Jag har visserligen kunnat engelska sen jag var 6 år, men den är förfärligt ringrostig med tanke på hur sällan jag använder språket. Det gick dock alldeles utmärkt och min bordsherre och hans fru Elisabeth visade sig vara så otroligt charmiga och trevliga att jag känner ett stort behov av att åka till San Fransisco för att hänga lite.. ;)
Satt även med Pethra och Martin och hela kvällen blev väldigt rolig, skrattfylld och otroligt trevlig! Lilian, du lyckades onekligen med bordsplaceringen! :D

Vi åkte hem vid 1 efter en underbar kväll med goda vänner, mycket dans och härlig stämning. Det mest episka minnet från kvällen är när Lilian körde Euphoria-dansen. Den inlevelsen.. alltså, ni förstår inte. Den var så jäkla klockren och härlig! :D

Dagen efter började med en powerwalk i Krongskogen på 4,5 km så vi mådde över förväntan. ;)
Åkte till Kvickan och hämtade Isadora som berättade att hon fått pröva på att åka jet ski med farfar, bada näck i sjön och inte somnat förrän vid 23. Hon hade gett sovmorgon till kvart i nio och alltså haft det precis lika bra som vi! ;)

Ett stort tack till alla som gjorde midsommar perfekt! Farmor och farfar som tar hand om vår dyrbaraste skatt, alla gäster på  bröllopet och Lilian & Patrik - må ni få ett långt och lyckligt liv tillsammans! <3

Jag ska försöka ladda upp bilder från dagen! ;)