Pages

söndag 16 september 2012

Grön dag

På tisdag är det "Grön dag" på förskolan, och barnen skulle gärna vara klädda i något grönt. Grönt är skönt tänkte jag och insåg att det enda gröna plagget Isadora äger är ett par tights! Hur tusan kan vi ha missat att köpa kläder i denna fina färg? Hon har verkligen regnbågens alla färger i kläder, men inte grönt. Illa illa, tänkte jag och efter träningen i eftermiddags gick jag på shopping efter gröna kläder. Tights hade hon som sagt men inget annat.

Gick först in på Polarn o Pyret och förutom att hitta strumpor och mössa så fick jag träffa fina Malin som börjat småjobba efter att ha fått barn för snart 7 månader sen. Hon såg fantastisk ut! :)
Skönt att stå och småprata en stund efter ett stenhårt gym-pass dessutom. Jag var lagom mör i kroppen kan jag säga..

Efter Polarn o Pyret gick jag till Lindex och blev förbluffad. Deras uppdelning av pojk- och flickkläder denna säsong kan vara något av det värsta jag sett. Skillnaden blev väldigt markant efter att ha varit på PoP där det inte är någon indelning alls. Varför kan det inte vara så i alla affärer? Blir så trött..
På tjej-avdelningen fanns inte ett endaste litet grönt plagg! Alltså, jag skämtar inte när jag säger att allt var rosa och vitt där. Gick till pojk-avdelningen och där hittade jag massa gröna tröjor. Hade svårt att välja och satsade till sist på en underbar tröja med traktorer och stjärnor på. Den gröna nyansen är fantastisk! :)

Så nu kommer Isadora se ut som en buske eller nåt på tisdag. Klädd i grönt från topp till tå.. ;)

Mössa från PoP 99 kr

Strumpor från PoP 79 kr

Tröja från Lindex 99 kr

Inga kommentarer: