Pages

torsdag 27 september 2012

Slutkörd.

Har varit igång konstant sedan 05:15 i morse och har nu landat i soffans trygga hamn. Är fysiskt trött men tror även skallen har fått sig en omgång. Förutom att jobba och fixa middag till familjen var jag en sväng på gymmet och körde ett ordentligt pass. Det är så oerhört härligt att vara igång och jag kan inte poängtera nog hur mycket jag trivs och älskar att köra slut på mig där!

Insikten att det inte finns några genvägar har kommit med åldern tror jag. Jag var smal innan Isadora föddes och hade aldrig viktproblem. Kunde äta och dricka vad som helst och hur mycket som helst. Det satte sig inte helt enkelt. Problematiken med att det inte längre var så kom som sagt efter Isadora. Ämnesomsättningen blev lägre efter graviditeten och sen är jag inte 20 år längre. Kroppen förändras för de flesta med åren även om en viss procent har "turen" med sig att aldrig ändras. ;)

Jag har testat de flesta genvägar. Allt från tabletter som ska tas innan måltider för att blockera kolhydrater, till att försöka med Nutrilette. Men nej, vet ni.. det finns inga genvägar! Vill du gå ner i vikt så är det faktiskt enkelt: träning i samband med bra måltider. Det är så man går ner i vikt och det är så man behåller vikten!
Jag äter allt jag vill äta, men i mindre doser. Och tränar minst 3 gånger i veckan. Tack vare det har jag börjat se skillnader nu när jag varit igång i tre veckor. Igår sa Robin att han märkte att min mage blivit mindre, och det har jag också upptäckt genom skärpet. ;)

Men jag fokuserar inte på vikten, tro inte det. Jag fokuserar på att må bättre, på att känna mig bekväm i mig själv och min kropp. Stirrar mig inte blind på vågen för den säger inte allt. Istället märker jag som sagt skillnader genom t ex bältet, eller att jag orkar mer på gymmet. Har höjt vikterna på de flesta av maskinerna  och det är härligt.

Köpte två nya bebisar till min träningsklädes-familj idag. Måste säga att jag verkligen tycker om H&Ms träningskläder. De är klart prisvärda, sitter jättebra, gör sitt jobb och är riktigt snygga! ;)

Tränings-BH 99kr, tränings-topp 99kr. 

Inga kommentarer: