Pages

fredag 14 september 2012

Work it!

För en vecka sen började jag träna på Always fitness, ett gym som har öppet 24h, vilket är perfekt för oss med annorlunda jobb-tider. Jag har alltid varit mer av ett gym-fan än jympa och jag tränade förr på Friskis&Svettis. Trivdes även där men tiderna som sagt..
Dessutom finns en tjej-avdelning här och det känns faktiskt väldigt tryggt och skönt så här när man precis börjat komma igång och inte vill visa sig bland vältränade människor. :P

På en vecka har jag bränt 2140 kalorier på gymmet, men kalorier är inte det viktiga tycker jag. Det ger en viss tumvisning så att säga, men för mig är det viktigaste att komma dit, köra hårt och känna mig nöjd när jag går därifrån. Och det gör jag varje gång!
Känner mig så oerhört stolt över mig själv och är glad att jag är så motiverad som jag är. Ni som följt mig ett tag vet att jag tappade rätt många kilon. Kan glädjande berätta att jag mer eller mindre lyckats behålla vikten (pendlar mellan 1,5-2,5 kg) men sen har det stått still. Har inte riktigt haft motivationen under våren, men var duktig i början av sommaren och var ute och sprang ofta. Fast som ni vet bjöd inte sommaren på det finaste vädret så kom inte ut lika ofta som jag hade velat. Bekvämlighet är inte bra.

Det som jag har som mål nu är minus 4-5 kilo, och en lite mer tonad kropp. Självklart har jag en inre bild av hur jag hade velat se ut, men den känns inte helt realistisk. Så som jag såg ut innan Isadora kom lär inte kunna hända. Hela min kropp ändrade form efter graviditeten så det känns bara dumt att sträva efter den kroppen jag hade då. Ångrar att jag inte älskade min kropp mer då. Det var ju inget fel på den..



Ska jag visa mig i bikini i november vill jag känna mig bekväm, och det är den största motivationen just nu. :)





Inga kommentarer: