Pages

onsdag 3 oktober 2012

Charlies dop.

I söndags var vi till Torpa kyrka där finaste Charlie (min svägerskas son) skulle döpas. Det blev en jättefin eftermiddag och jag hoppas & tror att Charlies föräldrar blev nöjda med allt. Det var kanonfint ordnat! Givetvis måste ju något gå lite tokigt när vi i familjen kaos ska ut på galej. Så även denna dag. Efter ceremonin skulle vi på efter-kalas och Robin börjar köra efter en annan bil som hade stått vid kyrkan. Vi hamnade helt fel och skamsna kom vi sist till lokalen.. ;)
Robin tycker om att skylla sitt dåliga lokalsinne på sin stackars mor, men det här tog faktiskt priset. Det gick så långt att när vi hade följt efter snubben i fel bil så stannade han och började gå mot oss. Jag fick smått panik och bara "VÄND ROBIN OCH KÖÖÖÖR!". Haha, familjen kaos var det.. ;)

Robin fick äran att bli Charlies gudfar (eller fadder heter det ju nu men Robin gillar tanken på att få vara gudfar, så som i gamla maffia-filmer) och han gjorde det klockrent. Han var lite nervös till en början, för han skulle säga några rader men det gick bra.

Isadora, som har varit lite trotsig senaste veckorna, skötte sig galant och det var inga problem där heller. Skönt! Var liiite nervös över att hon skulle balla ur inne i kyrkan, men icke. Jag hade haft ett långt tal till henne innan vi åkte, och det gick tydligen in. ;)

Det var inte så kul att få vatten på huvudet, men han skrek inte. Såg bara missnöjd ut. ;)

Det blev en fin dag! :)
(Outfiten Charlie har på sig har jag & Robin köpt. Yeah baby!)


Inga kommentarer: