Pages

söndag 18 november 2012

Arbetsnarkoman

De senaste månaderna känns som att jag inte gör annat än att arbeta. Går omkring och är ständigt trött, men snart kommer ju belöningen med en fin resa. Det blir mödan värt helt enkelt.

Jag jobbar i snitt 45-50 timmar i veckan för tillfället, och visst, det känns för jag är liten sliten, men ännu har jag inte tröttnat. Är så oerhört förtjust i mitt jobb, och i mina kollegor, så även om jag blir trött och lite sliten så är jag en happy camper! :)

För ett par veckor sen jobbade jag 7 dagar i rad, och sen dess har det varit 6 dagar/veckan. Egentligen skulle jag varit ledig idag men en kollegas släkting gick bort så jag tog det passet. Försöker omvandla allt i pengar och då känns det bra. Jag blir trots allt borta minst 10 dagar nu när vi åker bort (jag har tagit ledigt dagen innan vi åker, samt dagen efter vi kommit hem, sen har jag inte blivit inbokad på något i december men det kommer..) så jag vill ha det på det säkra att lönen i december ändå inte blir helt vidrig.

Just det.
I december kommer min skatteåterbäring. Ni andra får den ju innan midsommar men eftersom jag för hundra år sedan hade ett handelsbolag (som lades ner 2007) så kommer skatten alltid i december. Det gör mig inget, för vi har oftast bra med pengar över sommaren, men i december/januari kommer så himla många utgifter så det är bara bra att få extra tillskott med återbäringen. Isadora hinner ju fylla år innan januari månadslön kommit, så vi har både julafton/nyår/födelsedag att täcka upp med decemberpengarna.

I januari fyller Isadora fem år och då ska hon få en stor säng. Alltså, en "vanlig" säng. Just nu har hon en juniorsäng och den har fungerat bra men är väldigt trång, och vår dotter har ärvt sin pappas långa ben så det är bara en tidsfråga innan hennes ben hänger över kanten.



Vi har tittat fram och tillbaka men har nog bestämt oss för en vit Malm. Isadora tycker att den är fin, och det är tillräckligt med utrymme under den för att få plats med en låda som man kan ha leksaker i. Isadora är dessutom inställd på att hon from den dagen hon fyllt fem ska somna i egen säng och sova där hela natten. Vi har inte pressat henne på den punkten eftersom jag anser att det får gå i hennes takt. Hon har haft närhetsbehov på nätterna sen hon var 2 ungefär, och kommit in till oss om nätterna. Nu somnar hon visserligen alltid i sin egen säng, men vi måste sitta med henne till dess att hon somnat.

Jag hyser kanske inte de största förhoppningarna över att det kommer gå igenom, utan tror nog att hon lär vilja komma in till oss om nätterna ändå. Men man ska aldrig säga aldrig. Ungen har ju bevisat för oss förr att hon har en enorm inre viljestyrka. Så vi får se helt enkelt.. :)

Inga kommentarer: