Pages

måndag 5 november 2012

Dagen före.

Det är alltså den femte november och det betyder att jag fyller år i morgon. Jag har kommit upp till den högaktningsvärda åldern 30. Trea nolla!
Just nu känns det mest pirrigt i magen för visst är 30 en slags gräns. Mellan 20 och 30 har man fortfarande ena foten i ungdomen och den andra i vuxenvärlden, sen när man passerar 30 så är man officiellt vuxen. Vad nu det betyder? Känns som att från den dagen jag fick veta att Isadora låg i min mage så har jag ändå varit vuxen, och kanske långt innan dess. Jag flyttade hemifrån vid 16 och betalade räkningar, vilket jag då anser vara vuxet. Har alltid tjänat mina egna pengar, utom en sommar då jag fick bidrag under två månader. Det är väl också till att vara vuxen? Eller?

Ja jag vet inte jag. Tror inte att jag kommer att känna mig så mycket äldre när jag vaknar i morgon, mer än att det kommer kännas konstigt att svara "30" på frågan "hur gammal är du?".
Det är inte åldern i sig som har skrämt mig, utan det är mer att tiden har försvunnit så himla snabbt! De där tio åren mellan 20 och 30 gick verkligen skitsnabbt. Och jag vet att de nästkommande åren kommer gå lika, om än inte ännu, snabbare.

Lite bilder kan jag väl bjussa på. :)

Var hennes ögon kommer från finns ingen tvekan om.

Min lilla posör. ;)

Sådan dotter sådan mor. :D

Inga kommentarer: