Pages

söndag 18 november 2012

En liten vecka

Ja gott folk, om en vecka drygt sitter vi i bilen på väg till Arlanda för att äntligen ta oss till värmen i Egypten. Det är nu drygt 25 grader varmt och gissa om det ska bli härligt? Jag blir superglad om det så är "bara" 21-22 grader, med tanke på att det är vinter där nere. För flera år sedan åkte jag till Marocko i januari månad och människorna där nere hade tjocka vinterkläder och dunjackor på sig. Då var det 20-21 grader.. :P
För en som kommer från snålblåsten, regnet och mörkret är allt över 20 grader rena rama sommaren. Jisses vad jag längtar!

Bara tanken på att få sol på mig känns som en dröm i nuläget. Jag jobbade hela sommaren, och det kvittade nästan för det var ändå inte sol, utan mest regn och grått. Känns som att det var evigheter sedan jag hade solen i ögonen och blev varm. I need it!

Ikväll beställde jag varor från Airshoppen, alltså tax free-varor. Ner till Egypten kommer en påse vänta med lite godis, en flaska sangria och ett snorkel-set. Jag har hört att det ska vara fint i vattnet där nere! :)
Sen på vägen hem passade vi på att köpa tre flaskor rödvin, en bacardi razz, en flaska whisky och en present till min svåger som fyller år i februari. Allt detta för en tusenlapp! Älskar tax free... ;)


Inga kommentarer: