Pages

söndag 25 november 2012

Staring at the sun

God morgon!

Så var det då sista dagen hemma i Svea rike. I natt drar vi till Arlanda och sen flyger vi tidigt i morgon bitti mot solens rike. Vore det inte för att jag lider av flygrädsla och dessutom har obalanserade nerver så vore allt toppen. Men i sanningens namn så är jag livrädd för att flyga, och har alltid varit. Tyvärr har det blivit värre med åldern också. Tror att det här med dödlighet har blivit något högst realistiskt till skillnad från när jag var i tonåren och trodde mig vara odödlig.

Men i vart fall så ser jag väldigt mycket fram emot att få semester i solen. Det är bara resan ner som känns jobbig. Plus att Isadora (givetvis) drabbades av förkylning i torsdags och nu hostar som en rökskadad 80-åring. Inte så värst kul.. :(
Förhoppningsvis så behöver hennes kropp lite värme för att tina upp. Hehe, man kan ju hoppas på det iaf.. :)

Enligt 10-dygnsprognosen så kommer vi ha mellan 23-26 grader under veckan och det kan man väl knappast klaga på? Bara det är över 20 så är jag nöjd. Numera är jag inte så kräsen, och till skillnad från tonåringen Anna så mår jag numera inte så bra när strecket är över 25 grader. Då svettas jag bara och det är inte så kul.

Jag gjorde mitt sista jobb-pass på drygt 10 dagar igår, och det gick väldigt smidigt och lätt! Swedish House Mafia skulle spela i Sthlm och mitt första tåg upp var rätt så fullproppat med ungar. Dessutom ungar med alkohol. Jag och min kollega fick säga till ett par stycken, men som tur var så var alla ändå på gott humör och vi behövde inte framstå som tråkiga nej-sägare. :P

Eftersom jag inte tar med mig min smartphone, utan bara min gamla vanliga telefon, så kommer jag inte kunna blogga från Egypten men jag hoppas att ni klarar er ändå. ;)

Puss och kram på er alla och hoppas att ni får en jättebra kommande vecka!

1 kommentar:

Allan Dalqvist sa...

Ha en skön vecka du också!