Pages

tisdag 4 december 2012

Hemma

Från 27 graders värme landade vi igår kväll i ett snöigt, isigt och jääääkligt kallt (minus 19) Stockholm. Vårt plan blev lite mer än en timme sent och när vi kom till vår bil var den igensnöad och ville inte starta så vi var inte tillbaka i Eskilstuna förrän strax efter midnatt, men bilen startade iaf.. ;)
Köldchocken när vi kom ut från flygplatsen går inte att beskriva. Den var vidrig och jag slutade inte skaka förrän vi var halvt framme i Eskilstuna.

Vi har haft en helt makalöst fantastisk resa! Det var varmt och soligt hela veckan vi var där, och temperaturen sjönk inte lägre än till 25 under dagarna. Så varmt var det, men vi badade mycket och åt mycket glass så det gick bra ändå.. ;)
Isadora har varit som en fisk under hela veckan och simmat, plaskat, dykt och haft jättekul. Hon utvecklades verkligen gällande simningen under veckan och numera är det ett minne blott med skrik när hon får vatten i ansiktet. Hurra! Fast jag ska kanske inte jinxa. Det är en sak att bada i poolen och få vatten där, och en sak att få vatten i badkaret hemma, hehe.

Jag kan definitivt rekommendera Grand Resort hotel i Hurghada, Egypten. Det är barnvänligt, stort, vackert och har superbra service! Det enda som var jobbigt, men det får man räkna med, är alla försäljare på gatorna. Att höra "Hallooo, german? swedish?" tusen gånger om dagen kan vara liiiite jobbigt i längden. Sen det där eviga prutandet. Suck! Jag föredrar en prislapp alla gånger om. ;)

Lite bilder ska det också bjudas på. Fler finns på min Facebook för er som är vän med mig där. :)









Inga kommentarer: