Pages

fredag 28 december 2012

Konsten att bli besatt

Jag hade hört talas om 50 shades of Grey och för en vecka sen gjorde jag slag i saken och köpte den. Mest för att se vad gör"all the fuss is about" så att säga. Hade inga förväntningar på boken, utan lade upp en bild på Instagram för att berätta att jag köpt den. Snabbt delades det upp två läger. Ett som slutade läsa boken och ett som var besatt.

Tre dagar senare var boken utläst och ytterligare två dagar senare var andra boken, 50 shades darker, utläst. Ni kan ju alltså förstå vilket läger jag tillhör.. ;)

Fy satan vilken abstinens jag nu har eftersom trean inte släpps förrän nästa vecka! Jag har lite ont i magen för vetskapen finns där att efter trean är det över. Då finns ingen mer bok. Vad ska jag göra utan Mr Grey och Ana i mitt liv? Besattheten är fullkomlig.

Vad är det som gör att jag är så besatt då?
Svårt att förklara men hela kärlekshistorian, som egentligen är omöjlig men som man verkligen vill ska fungera. Jag kan inte låta bli att älska Christian Grey och egentligen är det kanske ett typfall. Han är störd sen barndomen och man vill så gärna att han ska må bra.

Jag har förutom 50 shades-böckerna läst boken Sankta Psyko av Johan Theorin och jag var ungefär lika besatt av den. Redan efter tredje sidan visste jag att boken skulle vara sjukt spännande och visst var den det! Jag kan starkt rekommendera den. :)

Inga kommentarer: