Pages

tisdag 4 december 2012

Omställning

Det jag tycker är jobbigast just nu är, förutom att jag verkligen inte finner ork till att packa upp, att ställa om mig från sol och bad till rena rama vargavintern. Det snöar tokmycket ute just nu och det är minus 13 grader. Dessutom har SMHI utfärdat varning klass 1 snöfall. Känns ju väldigt lockande att börja jobba 04:40 i morgon.. :/
Så kollar jag väderprognosen för Hughada och den visar 27 grader.. jippie. Det är en aning deprimerande måste jag säga. Men samtidigt så är det skönt att vara hemma. Åh, det är så dubbelt det här!

Jag är ingen jul-människa av naturen. Har inte varit det sedan barnsben, men sen Isadora kom har jag ansträngt mig mer. Just i detta ögonblick står lussekatts-degen och jäser i köket. Bara det liksom! ;)
Men nu är jag och min kropp inställd på sol och värme, och det blir ju lite kaos när jag tittar ut och det är vitt! Min kropp blir förvirrad. ;)

Vi hade verkligen en superhärlig resa och jag måste skryta lite och säga att jag är så oerhört stolt över Isadora. Hon gnällde inget under flygturen och det tog ju ändå drygt fem timmar. Hon blev mest oroad över att ett par andra barn gallskrek och undrade varför de gjorde det. Jag hade förberett mig på gallskrik från hennes håll också, för alla vet att det kan göra ont i öronen med upp och nedlandning. Hon tuggade tuggummi och sen var det inte mer med det. Skönt för oss! Led med föräldrarna till ett stackars barn som gallskrek i en hel timme. Även om det var jobbigt som tusan för oss så är det inget mot hur de hade det. :(

Jag lider ju av flygrädsla deluxe och fick lite dödsångest när barnet skrek i högan sky. Tror till och med att jag började be till högre makter, hehe.. ;)

Nej, nu ska vi fortsätta baka och sen måste jag väl ta itu med den där hemska packningen som ligger överallt. Blää!

Inga kommentarer: