Pages

onsdag 5 december 2012

Trött.

Första dagen på jobbet var väl ingen höjdare direkt. Den går nog till historian som en av de värsta. Katastrofvädret gjorde att all trafik blev försenad eller inställd mer eller mindre.
Själv gick jag upp 3:50 och skulle sluta strax efter 9. Jag kom hem strax innan 18.. Om jag är trött? Svar ja.
Nattvilan sprack så jag får masa mig in vid 6 istället för 4:40, tack och lov. Lär känna mig rätt slagen så att säga.

Det gick inget tåg från Stockholm till Eskilstuna mellan 6:30 och det tåget jag till sist kom hem med, som avgick cirka 16. Ni förstår kanske kaoset..

Det som händer när sånt här extremt väder kommer är att det är omöjligt för Trafikverket att sätta in resurser som t ex snöröj och frusna växlar. Det var alltså inte tågen det var fel på, utan det runt omkring.

Min arbetsdag blev 13,5 timmar lång och av dessa är drygt 8 övertid. Vissa kanske undrar varför vi inte fick taxi hem, för vi var 7 ombordare som satt fast i Stockholm. Svaret är enkelt: vägarna är livsfarliga nu och då är det säkrare att vänta till tåget kan avgå.

Nu hoppas jag på en lugnare morgondag men det återstår att se. Det väntar följförseningar och fordonsbrist med all säkerhet. :(

1 kommentar:

Linda sa...

Klokt val att invänta tåg istället för att halka runt i taxi. Hoppas, hoppas att morgondagen flyter på någorlunda så det känns ok att jobba. Stor kram, vet att du gjort ett bra jobb idag Anna! Hoppas du kan sova inatt.