Pages

fredag 31 maj 2013

Hur träningen går?

Tack bara bra!
Denna vecka har varit lite sämre än de senaste månaderna. Bara kört två pass, men å andra sidan så har de två passen varit otroligt effektiva så jag känner ingen ångest. Överlag försöker jag inte pressa mig så som jag gjort tidigare. Träning ska vara roligt och jag vill känna att jag ser fram emot mina pass, vilket jag gör! I genomsnitt blir det väl tre pass i veckan, men vissa veckor har det blivit både fyra och fem pass.

För några veckor sen fick jag känningar av i höger knä. Det är en gammal skada jag dragits med i många år och läkaren har sagt att det inte är någon fara, utan det handlar om överansträngning. Då gäller det att vila knäet och låta det bli bättre av sig självt. Jag gissar att det har varit löpbandet som ställt till det för mig, så de senaste veckorna har jag låtit bli bandet och istället kört ordentliga pass på träningscykeln. Där bränner jag dessutom ännu fler kalorier än vad jag gjorde på löpbandet, men det är skonsammare för knäna. Win-win!

Idag brände jag 767 kalorier på gymmet och när jag stod i omklädningsrummet efteråt och tittade mig i spegeln kunde jag ärligt säga att mina överkropp (axlar, överarmar) ser riktigt bra ut. Jag tränar med vikter på just det området och nu har det kommit resultat! Det är så sporrande, och motiverar mig ännu mer. :)


Jag är som de flesta vet ingen "rosa tjej", och äger inte mer än en ljus-ljusrosa tröja. MEN! När det kommer till träningskläder och tillbehör så har jag jättemycket i rosa av någon anledning, haha. Knalligast är givetvis mina knallrosa hörlurar, som går i samma ton som min vattenflaska och ett av mina träningslinnen. Det gäller ju att matcha. ;)


Köpte denna tränings-bh (fast i jättegrön färg) på H&M i veckan och premiäranvände den i dag. Den har lätt   vadderade kupor och andades riktigt bra. Den satt ordentligt där den skulle sitta och jag är väldigt nöjd! Jag har rätt stor byst och har haft svårt att hitta en bra bh. Antingen sitter den för tight eller för löst men H&M har riktigt bra produkter. Kul att hitta för billig peng! Denna gav jag 99 kr för (kostar egentligen 149) bara. 

I sommar står jag inte och trycker i vassen. Jag har lång väg kvar, men jag skäms inte för mig. Magen är ju vad den är. Slapp efter graviditeten och snittet hjälpte ju liksom inte, utan har den där "fickan" som jag inte kan få bort med hjälp av träning ens, utan det skulle behövas kirurgi. :P
Låren och höfterna behöver vi inte ens tala om för det är, och har alltid varit, min akilleshäl. Jag har breda höfter och låren är lite sladdriga, men vad gör det? Jag kämpar på! Och är oerhört stolt över mig själv. 

Inga kommentarer: