Pages

fredag 23 augusti 2013

Hejsan hallå. Här är jag!

Usch vad dålig jag är på att blogga. Men jag ursäktar mig inte. Det är ju trots allt jag som bestämmer när jag har ork, vilja och motivation. Livet kommer mellan ibland och shit happens liksom. Och mycket händer just nu!

Främst är det väl jobbet som tar mycket tid. Ni som följt mig ett tag vet att jag varit tim-anställd sedan maj 2011 som tågvärd. Att jag älskar mitt arbete vet ni också, men att det kan vara kämpigt och jobbigt emellanåt. Att vara timmis har inneburit att jag inte vetat hur mycket jobb jag kommer få under en månad, för det läggs ut turer på mig sporadiskt. En vecka har jag kanske jobbat två dagar medan jag senare kanske arbetat upp till tolv dagar i sträck. Allt har berott på efterfrågan såklart, om någon varit sjuk eller semestertider.

Denna sommar (hela året faktiskt)  har jag arbetat rumpestussen av mig. Tog ledigt vecka 30 för att ta lite semester med familjen. Det var en fantastisk vecka på alla sätt och vis. Vi var nere i Lund hos min syster och jag fick träffa min bästis Anna. <3 p="">Den veckan var välbehövlig och jag utnyttjade den till max, för när jag kom tillbaka till jobbet efter sju dagar så kändes det som att jag varit borta i tre veckor. :)
Jag tycker om att jobba på sommaren för det är helt annat klienten då. De är mindre stressade och mer glada av sig och då blir det ju lättare för mig att vara service-inriktad och trevlig. Men nu är det inte semestertider längre och det märks ganska så tydligt. Klimatet ombord på tågen är kyligare, och grinigare. Observera att det är långt ifrån alla pendlare som är så. De flesta är faktiskt väldigt trevliga och tillmötesgående.

Men den största nyheten när det gäller jobbet är ju att jag efter två och ett halvt år... fått månadsanställning! Det innebär att jag går på ett fast schema med planerad ledighet och fasta jobb-helger. Vill jag "gneta" (dvs hoppa in när det är brist på folk) så får jag dubbel betalning. Som timmis kan du inte gneta utan då får du bara vad turen är värd. Så det känns fantastiskt!
Jag kommer äntligen kunna skriva ett riktigt schema till Isadoras förskola. Jag är väldigt, väldigt glad. :D

Inga kommentarer: