Pages

måndag 26 augusti 2013

Konserten i lördags

Just det! Vi var ju på invigningen av Tele 2 Arena i lördags. Vilken maffig arena! :D
Det var så oerhört stort, så det är lätt att gå vilse där. Det gjorde också att ljudet studsade en del, vilket kan vara lite tråkigt. Men anywho..



Robyn inledde! Jag har alltid tyckt om henne, och gillat att hon gått sin egen väg. Hon är lite annorlunda, men en riktigt bra artist. Hon fick igång alla och det var otroligt spännande och kul att se henne live. Första gången för mig. :)

Sen var det Lars Winnerbäck... alltså. Jag gillar Lasse! Han är bra på det han kan, men han ska inte spela på en stor arena. Så enkelt är det. Och att sätta in honom efter maffiga Robyn? Jeez, det blev antiklimax och han kändes som ett sömnpiller. Inte bra! Han skulle ha fått starta innan Robyn helt enkelt.

Kent. Detta fantastiska, underbara Eskilstuna-band som alla superlativ i världen inte räcker till. Nu är jag kanske lite partisk eftersom jag älskar detta band, men de är faktiskt Sveriges bästa musiker. Så enkelt är det.



Det här var konsert nr 31 för mig med Kent, och jag skämtar inte när jag säger att den lätt platsade in på topp tre. Den enda nackdelen med deras konsert var att den var för kort. De spelade tio låtar, men det kändes som fem. Tiden sprang i väg i fast forward och jag ville inte att kvällen skulle sluta. Bästa låten var att vi fick höra Ingenting kunde röra oss. Så oerhört mäktigt!
Jocke berättade även att de filar på nya låtar och ska börja repa i november. Bästa nyheten i år! :D

Inga kommentarer: