Pages

söndag 25 augusti 2013

Nervös

Usch ja, inte är det kul just nu. Robin åkte till Örebro tidigare i dag för att läggas in på sjukhuset. Han har en återkommande cysta på stämbanden som inte vill ge med sig. På Mälarsjukhuset har de bara kunnat punktera cystan, vilket gjort att den har börja växa igen efter ett tag. Två gånger har de försökt och nu har den varit tillbaka minst ett år. Mälarsjukhuset sa själv ifrån då och remitterade honom till Örebro. Så nu hoppas vi att de kan skära bort den en gång för alla. 

Det läskiga är ju att jag har vant mig vid att Robin är hes. Det har han varit i så många år så det är inget konstigt längre. Om de nu får bort cystan helt, kommer han då att låta annorlunda?
Jag tror inte det, men det hade varit mycket märkligt att få hem maken med en helt annan röst. Typ som Bane i senaste Batman? Haha, jag hade ju inte klarat av det! 

Men nu sitter jag alltså här, helt ensam för Isadora är fortfarande hos sina farföräldrar. Jag börjar jobba vid 05 i morgon bitti, så det fanns ingen som kunde ta henne till förskolan annars. Jag längtar halvt ihjäl mig efter min lilla smurf. Nu har hon ju snart varit borta i tre dagar! Börjar kännas i mitt hjärta. 
Och eftersom jag är helt ensam så har jag tid att noja mig och oroa mig och tänka de värsta tankarna som finns. En operation där du sövs är ju aldrig riskfri så att säga. :(

Nej, nu ska jag titta på bilder på Isadora och sen ska jag sova. Puss!

Inga kommentarer: