Pages

tisdag 24 september 2013

Behöver semester nu.

I söndags fick jag uppleva skräcken när en resenär ballade ur totalt och gick bananas. Hen hade inte en korrekt biljett (detta är ett bra exempel på föregående inlägg) utan försökte köra en fuling genom att ljuga om åldern. När jag sa att det skulle bli en ny biljett så fick hen ett utbrott utan dess like. Började slå på inredningen, vrålade allt hen bara kunde och var rakt upp i mitt ansikte och skrek så jag fick saliv mot mig. Väldigt otrevligt.
Min kollega och jag fick till sist av personen och då kom spottloskan. Både jag och min kollega skötte vår del exemplariskt genom att behålla lugnet hela tiden och försökte förklara reglerna när vi väl fick en syl i vädret. Men efteråt kom chocken som ett brev på posten och jag skakade så mycket att min kollega fick hålla uppe mig. Jag blev tagen ur tjänst och fick prata med företagsläkaren efteråt så jag har blivit väl omhändertagen. :)

I det utrymmet som hela händelsen inträffade satt det ett gäng personer som inte sa ett pip under hela tiden. Antagligen var de livrädda för gudarna ska veta att jag trodde ett tag att jag skulle få på käften. Men precis när vi fått ner personen i vestibulen så sa en resenär att jag hade hanterat situationen bra. Det kändes givetvis bra att få höra, men önskar att någon hade vågat stå upp för mig och min kollega. Speciellt när den våldsamt aggressiva personen var 5 cm från mitt ansikte. Då hade det känts bra med lite uppbackning..

Jag har ältat klart händelsen och grubblat tillräckligt så jag känner mig redo att komma tillbaka till jobbet i morgon, men självklart känns det lite lite otäckt. Vet inte hur jag kommer reagera om denna person kommer ombord igen. Fast å andra sidan är jag osäker på om jag skulle känna igen hen. Min hjärna stängde liksom butiken av chock så tror inte jag skulle känna igen.
Men nu behöver jag verkligen semester. Känner mig utmattad ända in i själen och ser fram emot en vecka med sol och bad, familj och goda vänner.


Inga kommentarer: