Pages

måndag 16 september 2013

Dilemma

Sista tiden har jag rensat rätt ordentligt bland mina kontakter på Facebook. Anledningen är för att det har länkats hej vilt till rasistiska skitsidor som Avpixlat och dylikt. Sidor jag föraktar då de inte sprider annat än fördomar och skit jag inte ställer mig bakom.

Nu har jag ett stort dilemma. En person jag avgudar som inte står bakom såna rasistiska åsikter så vitt jag vet är tillsammans med någon som innehar en riktigt otrevlig syn på invandrare. Jag vet inte vad jag ska göra.
Vill ju inte ta bort hen för då känns det som att min vän kommer bli förolämpad och arg. :(

Det kan verka trivialt men det här är något jag faktiskt mår dåligt över. Personen i sig är hur trevlig som helst men jag kan omöjligt bortse från vad som skrivs kontinuerligt.

Inga kommentarer: