Pages

onsdag 23 oktober 2013

När Liten blir Stor.

Idag fick vi hem papper och information om att Isadora ska börja skolan nästa år. Jag får seriöst lite panik över det här! Hon är ju så liiiiten. Min bebis..
Men nej. Hon är ju inte det.

Isadora har vuxit så otroligt mycket sista året, inte bara på längden (118 cm) utan i sig själv. Jag tycker mig kunna se en grubblande, tänkande, glad och lite självmedveten tjej i min snart 6-åriga dotter. Hon har mycket att säga, men så har det alltid varit. Sedan hon lärde sig säga mamma och pappa har det inte varit tyst från hennes sida i mer än ett par minuter. Hon är knappt tyst när hon sover för hon mumlar i sömnen och för tillfället snarkar hon lite. ;)

Björktorpskolan blir hon automatiskt placerad på. Den ligger närmast oss och vi var beredda på det. Jag har hört rätt mycket bra saker om den skolan så jag är inte allt för nervös. Dessutom lär ett par andra från Båtsman hamna där så då får hon sällskap. Känns bra! :)
Återstår dock att se om det kvarstår om ett år eftersom vi är sugna på att flytta. Men det tar vi då!

Inga kommentarer: