Pages

torsdag 21 november 2013

BVC och föräldrasnack

Igår var vi på besök hos BVC vilket också innebar att det var sista besöket där. Hädanefter är det skolan som tar hand om Isadora. Det känns oerhört stort och läskigt! Min fina unge, nu kan du sluta växa ett tag. ;)

Allt gick bra där och Isadora var awesome! När sputan skulle tas rullade hon upp ärmen och pep till. Inga tårar och hon sa att hon var van efter Egypten förra året då hon fick tre sprutor mot Hepatit.

Isadora är nu 118 cm lång och väger in på 21 kilo. Över på längd-kurvan och mitt i vikt-kurvan så hon följer sin egen kurva fint. Eller ja, sen hon var 1 år iaf. Innan dess låg hon över på vikten också, min lilla köttbulle. ♡

Nyfödd: 3545g, 50 cm
1 år: 10,3 kg, 78 cm
1 år 9 mån: 11,4 kg (missade längd)
3 år: 14,5 kg, 98 cm
4 år: 17 kg, 103 cm
5,5 år: 21 kg, 118 cm

Tänk vad snabbt tiden går? Robin har pratat om en ny bebis och visst tusan blir jag lite sugen. Är glad att vi var så pass unga när Isadora kom för då gör det inget att vi dröjer lite med tvåan. Jag har sagt att jag drar linjen vid 35. Efter det vill jag inte.

Isadora är verkligen min stora stolthet här i livet. Varje dag förundras jag över hur smart och rolig hon är. Medan vi väntade på bvc pratade vi om familjer och Isadora sa helt klokt att familjer ser olika ut. Att vissa barn har en mamma och pappa medan andra har två pappor eller två mammor. Inga konstigheter. :)
Hon tycker att det bästa som finns är att ha föräldrar som tycker om att prata och är snälla. Kloka unge!

Inga kommentarer: