Pages

måndag 12 januari 2015

Ett helt år

Ja, inte kan någon anklaga mig för att vara duktig på att blogga längre. Tråkigt nog har jag tappat bort det lite, känner inte riktigt charmen med det längre. Men jag vill inte ta bort min blogg. Jag har ju haft den i snart tio år. Jisses, tio år! Om nån vecka är det tio år sen jag tog mitt pick och pack och flyttade från Malmö till Eskilstuna. Det skulle vara vara ett halvår, sen skulle jag hem till min trygghet igen var det tänkt.
Nåja, vi vet alla vad som hände sedan. :P

Så, whats new?
Jag har gått och blivit med hus! Helt otroligt. Här kan vi snacka om vuxenpoäng va? Jodå, jag och Robin tröttnade på allt skit som hände i Nyfors och tyckte att Kungsör lät mycket tryggare. Och det är det! Jag har inte hört ett pistolskott sen vi flyttade in. ;)
Huset är hur fint som helst och vi trivs väldigt bra. Isadora tjatar fortfarande om att vår lägenhet var fin, men jag tror att hon bara busar med oss.

På tal om Isadora. Hon fyller sju år på onsdag. Hur gick det till?!
Jag har lite svårt att ta in det känner jag. Tror nånstans att hon alltid kommer vara min bebis. Kanske ändras det om vi får barn igen, men visst är det något särskilt med ens förstfödda?
Hon går i skolan nu, är pigg och glad och smart och fin och otroligt kaxig och trotsig emellanåt. Som vilken 7-åring som helst skulle jag tro, även om det inte hjälper när jag börjar gnissla tänder och vill sälja henne på blocket. ;)
Hon läser, skriver och är bättre på matte än vad jag är, haha.

Livet på tåget är som det brukar. Jag har ju en fast anställning och i december bestämde jag mig för att gå ner i tid. Mest för att jag är otroligt trött och sen för att det faktiskt tar en del att pendla. Vi har ju inte normala tider på det här arbetet, men jag trivs och det känns skönt att ha en fast inkomst. Speciellt nu när vi har hus.

Dags att säga hejdå för denna gång, inte för att jag tror att nån läser. :P

/Anna

1 kommentar:

Linda Färnevik sa...

Åh vad roligt Anna, med ett livstecken! Jag vet att det är svårt att hålla igång bloggandet ibland, det går upp och ner som allt annat i livet. Jag har också haft sinande motivation ett tag, men det är okej! Förhoppningsvis kommer man tillbaka!

Grattis till huset, DET kan få ett eget blogginlägg, så jag får se hur ni har det!

Tänk vad barna växer fort! Tilde fyller 4 nästa vecka, och Alma blir 9 månaden därpå... Grattis i efterskott Isadora!